FAQ

Vi har samlat användbar information som ibland efterfrågas av våra kunder. Om du inte hittar ett svar på din fråga, kontakta då oss.

 

Hur lägger jag en order?

Klicka på den artikel du vill köpa, välj antal och storlek. Klicka på ”Lägg i varukorg”. Klicka sedan på ”Visa varukorg” eller kundvagnen längst upp till höger på skärmen. Väl i varukorgen väljer du något av våra betalsätt och fyller sedan i dina uppgifter. Genomför sedan ditt köp.

Hur väljer jag rätt storlek?

Halsband: Alla halsband är onesize.
Örhängen: Alla örhängen är onesize.
Ringar: Välj mellan 6, 7, 8 och 9.
Armband: Justerbar storlek.

Var anger jag rabattkoder?

Klicka på varukorgen (ikonen) längst upp i högra hörnet. Rabattkoden/kupongen skriver du in i kassan när du ska genomföra din betalning i rutan ”Rabattkod”.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

När du har gjort en beställning och avslutat betalningsprocessen ska du få en bekräftelse via e-post inom ett par minuter. Det är viktigt att se till att e-postadressen du anger är korrekt.
Gör ingen ny beställning innan du kollar de två stegen nedan:
Steg 1: Kontrollera bland skräppost. Om du inte hittar e-mail där du kan gå vidare till steg två.
Steg 2: Kontakta Ellix kundsupport. Skicka ett mail med ditt namn till support@ellix.se så att supporten kan kontrollera om ordern har registrerats i systemet.

Hur avbryter jag min beställning?

När du väl har fått leveransbekräftelsen via e-post kan vi inte göra några ändringar. Om du märker att något är fel med din beställning bör du kontakta support@ellix.se.

När kommer min beställning att levereras och hur lång tid tar det tills jag får den?

Vi strävar alltid efter att skicka ut alla beställningar så fort som möjligt. Leveranstiden beror på vilken leveransmetod du väljer.
Vi erbjuder 2 leveransmetoder:
Standard: 3-5 dagar
Express: 1-2 dagar

Kommer paketet att levereras till min adress?

Ditt paket kommer levereras till den leveransadress du uppgav när du genomförde betalningen.

Min order har inte kommit än, vad kan jag göra?

Om antalet arbetsdagar har passerat uppmanar vi dig att kontakta vår support på support@ellix.se.
Om maximalt antal arbetsdagar inte har passerat ännu ber vi dig ha tålamod och veta att vi gör vårt bästa för att leveransen ska gå så snabbt som möjligt.

Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?

Vi erbjuder i dagsläget Klara Checkout, vilket innebär att samtliga Klarnas tjänster ingår (däribland även Mastercard och VISA).

Hur ser er policy ut för returer och byten?

Vi erbjuder alltid våra kunder 30 dagars rätt till full retur och byten. Skicka ett mail till support@ellix.se.

Vad är smyckena gjorda av för material?

Våra smycken är oftast gjorda av sterling silver. Läs produktbeskrivningen för respektive smycke för att se vilket material smycket är gjort utan. Om du har några frågor i övrigt får du mer än gärna höra av dig till oss på support@ellix.se.

Är era smycken nickelfria?

Ja.